lördag 11 november 2017

Belgravia


I tisdags var det dags för bokchatt igen. Boken vi läst och diskuterade var Belgravia skriven av skaparen bakom succéserien Downton Abbey, Julian Fellowes. Vi tyckte lite olika om boken. Personligen tyckte jag om den. Den har samma charm som Downton Abbey och kretsar kring en gammal hemlighet. Det som jag också gillar med boken är hur den beskriver tiden med herrskap och tjänstefolk. Sättet att beskriva hur människorna vill dölja hemligheten talar också för den tidsanda som boken utspelar sig i.

Vi som chattade var Milla, Boktokig och Brållan. Boken finns hos Adlibris och Bokus.

2 kommentarer:

  1. Bra beskrivning om boken. Jag är fortfarande besviken över att jag inte gillade den😉
    Ha det gott
    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Roligt att du gillade den. Det gjorde jag med. Ska skriva om den på bloggen så snart som möjligt. :-)

    SvaraRadera