fredag 15 september 2017

Vi mot er

Vi mot er är Fredrik Backmans uppföljare till succén Björnstad, en bok som jag älskade. Den tar vid där föregångaren slutade och gör mig inte besviken. Man tror att det handlar om hockey, för det är ju allt som gäller i den lilla staden Björnstad. Men, den handlar om relationer, rädsla, identitet, lojalitet och makt. Den handlar om livet och det gör den svår att lägga ifrån sig.


Människorna i boken berör och känns verkliga. Det är det som är det fantastiska med Backmans böcker. Jag är i Björnstad när jag läser boken, jag blickar ner från läktaren och jag sitter på puben. Jag kan inte annat än tacka och bocka för den starka läsupplevelsen. Har du inte fått upp ögonen för serien om Björnstad än? Då kan jag varmt rekommendera den! Vi mot er finns hos Adlibris och Bokus. Själv ska jag underhålla mig med en annan bok, medan jag väntar på den tredje delen. 



2 kommentarer:

  1. Björnstad står i min bokhylla ska ta tag i den under hösten. Vilken upplevelse att vara på platsen det utspelar sig.
    Kram Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kan jag verkligen rekommendera! :-)

      Radera