torsdag 13 juli 2017

Jag fann dig

Lisa Jewell är ju en av mina favoritförfattare. Det är sen gammalt och hon gör mig inte besviken med sin senaste bok Jag fann dig. Tidigare tycker jag att hon skrev mer åt feelgood-hållet men flera av de senare böckerna har ett mörkare tema. Jag tänker till exempel på Flickorna i parken.

Jag fann dig handlar om en ensamstående mamma, Alice. Hon lever med sina tre barn och hundar. En dag hittar hon en man, sittandes på stranden. Han vet inte hur han hamnat där eller var han kommer ifrån. Han vet inte ens sitt eget namn. Hans minne är tomt.

Parallellt med Alice får vi också följa Lily vars man försvunnit. De är nygifta och en dag kommer han inte hem från jobbet.



Jag tyckte mycket om boken. Den var spännande och jag fick läsa vad jag förväntade mig. Med det sagt var den inte förutsägbar. Boken finns hos Adlibris och Bokus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar