söndag 16 juli 2017

Den som går på tigerstigar

En efterlängtad uppföljare till Helena Thorfinns Innan floden tar oss. Jag såg fram emot att läsa Den som går på tigerstigar och den gjorde mig inte besviken. Det är verkligen en aktuell bok som behandlar samtiden och hur världen ser ut idag. Men också en bok om relationer.


Sofia och Danne återvänder till Dhaka efter en semester i Sverige. Under sommaren har staden blivit utsatt för ett terrorattentat. Sofia är glad att få återvända och äntligen fortsätta sitt arbete med mänskliga rättigheter på den svenska ambassaden. Janne sköter barnen och hemmet men är lätt uttråkad. Deras relation knakar och Sofia gör ett snedsteg hon senare får ångra. 

Den som går på tigerstigar finns hos Adlibris och Bokus. Jag kan varmt rekommendera den. 

2 kommentarer:

  1. Innan floden tar oss gillade jag. Tack för tipset om hennes andra bok
    Kram Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du gillade den första tycker jag att du ska läsa uppföljaren 😊

      Radera