onsdag 21 juni 2017

Kvinnan på tåget

Kanske är jag sist på bollen med att ha läst den här briljanta boken (en bok att sträckläsa). Det är en bok som vänder i handlingen flera gånger. Något som hjälper till att hålla det höga tempot. Kvinna på tåget av Paula Hawkins är lättläst men med ett rikt innehåll.


Rachel har tappat bort sin riktning i livet. Hon har fått sparken och förlorat sin partner. Trots detta tar hon tåget samma tid varje morgon och tillbaka. På en av sina dagliga resor får hon se något genom fönstret. Något står inte rätt till i en av husen längs järnvägen och hon bestämmer sig för att ingripa. 

Jag kan verkligen rekommendera denna bladvändare för er som inte läst den. Den passar utmärkt på stranden i sommar och finns hos Bokus och Adlibris

4 kommentarer:

  1. Jag har också läst den, måste se filmen snart! :)

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt inte blivit färdig att läsa den här boken. Men din recension lockar verkligen till läsning av den! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst den tack för tipset:)
    Ha det gott
    Kram Milla

    SvaraRadera