måndag 8 maj 2017

Nominerade till årets bästa bok

Här är nomineringarna till Bonniers bokklubbars Årets bästa bok (jag har länkat det jag läst). Listan är bra inspiration över boktips. Jag kommer säkert att läsa fler av dem innan tävlingen avslutas. Vinnaren presenteras precis som förra året under bokmässan och röstningen pågår fram till 20 augusti. Klicka här för att komma till röstningen.

Störst av allt av Malin Persson Giolito

Sanning och skvaller av Curtis Sittenfeld

Björnstad av Fredrik Backman 

Ett litet liv av Hanya Yanagiharas

Glöm mig av Alex Schulman

Törst av Jo Nesbøs

Lyktändaren av Pontus Ljunghill

Vargarnas tid av Elisabet Nemert

Italienska nätter av Katherine Webb

Flickorna av Emma Cline

Andras vänner av Liane Moriarty

Hennes nya namn av Elena Ferrante

1 kommentar:

  1. Jag har inte läst någon av dessa men jag är sugen på alla, men allra mest Björnstad.
    Kram Milla

    SvaraRadera