söndag 23 april 2017

Syndafloder

Kristina Ohlsson är en av mina absoluta favoritförfattare. Hon har ett tempo i sina böcker som tilltalar mig. Serien om Fredrika Bergman och Alex Recht är också den serie som fick mig att börja läsa (och tycka om) deckare. Äntligen fick jag läsa denna sjätte och avslutande del i serien, Syndafloder.



I Syndafloder avlöser morden varandra. Utredarna hinner knappt med. Det är en mördare som leker med dem. Fredrika och Alex ser samband mellan morden men de saknar en pusselbit. Morden är nära, personliga. Det är en mördare som mördar för att ställa saker till rätta.

Såklart tycker jag att det är tråkigt att serien är slut. Jag kan varmt rekommendera den till er som ännu inte läst den. De tidigare delarna heter AskungarTusenskönorÄnglavakterParadisoffer och Davidsstjärnor. Syndafloder finns hos Adlibris och Bokus.

2 kommentarer:

  1. Den var verkligen spännande :)

    SvaraRadera
  2. Oj denna måste jag läsa gillar verkligen de andra böckerna i serien.
    Ha det gott
    Kram Milla

    SvaraRadera