söndag 15 januari 2017

Lyckostigen


Lyckostigen är ytterligare en mysig bok av Anna Fredriksson. Jag kan verkligen rekommendera hennes böcker AvskedsfestenSommarhuset och Tisdagsklubben som jag tidigare läst. Även Lyckostigen föll mig i smaken då den på ett gripande sätt berättar om relationer. Om du vill läsa Lyckostigen finns den hos Adlibris och Bokus.

I Lyckostigen får vi lära känna Johanna, en tvåbarnsmamma boendes i en småstad. Barnens pappa, Calle har flyttat till Stockholm och börjat ett nytt liv med en ny kvinna, Fanny. Johanna är inte särskilt lycklig. Hon kämpar för att få ekonomin att gå ihop varje månad och hennes dotter Sara är utsatt för mobbing i skolan. Johanna vinner plötsligt 20 miljoner på lotto och hon bestämmer sig för att köpa en lägenhet i Stockholm. Hon slår till på en vindsvåning i samma hus som sin exman Calle. Vad hon inte vet är att Calle tänkt lägga bud på samma lägenhet.

Boken är indelad i delar. I den första delen får vi följa Johanna, därefter kommer en del berättad ur Calles perspektiv och slutligen får man följa Fanny.


2 kommentarer:

  1. Den här boken står i min bokhylla den får jag ta tag i:)
    Kram mILLA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har upptäckt att hennes böcker är så himla härliga!

      Radera