söndag 29 januari 2017

Ända in i märgen

Förra veckan samlades jag, Boktokig, Milla och Bokskorpionen för bokchatt. Vi diskuterade boken Ända in i märgen, en sann, självbiografisk berättelse om att bryta nacken och bli förlamad.

Vi blev allihop berörda av berättelsen då det är enkelt att leva sig in i det som författaren Annika Taelsler skriver om. Jag beundrar hennes styrka på vägen "tillbaka". Annika levde ett aktivt liv fram tills hon råkade ut för olyckan att ramla av en häst. Stora delar av boken handlar om hur hon blir bemött av sjukhuspersonalen. Eftersom hon inte kan göra någonting själv är hon helt utlämnad åt den personal som finns omkring henne. Jag blir otroligt illa berörd vissa gånger när hon beskriver sina upplevelser. Såklart möter hon även eldsjälar som lyssnar och ger henne rätt förutsättningar.



Vill man läsa en starkt berörande bok kan jag verkligen rekommendera denna. Den får mig att tänka till hur oerhört skört livet är. Vill du läsa boken finns den hos Adlibris och Bokus

2 kommentarer:

  1. Bra sammanfattat av denna svåra bok:)
    Ha det gott
    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Milla; mycket fint sammanfattat. :-)

    SvaraRadera