söndag 11 december 2016

Madeleine F


När jag får frågan om vilka mina favoritförfattare är (och det är ett par stycken), kommer jag inte direkt att tänka på Lena Einhorn. Men jag har läst flera av hennes böcker och det är böcker jag verkligen tycker om och rekommenderar vidare. Madeleine F är inget undantag även om den inte handlar om kända personer eller ett livsöde i historien (som de tidigare böckerna jag läst av henne). Hennes tidigare böcker som jag läst tidigare och verkligen kan rekommendera är Ninas resa (överlevare från förintelsen), Siri (som levde tillsammans med August Strindberg) och Blekingegatan 32 (en bok om Greta Garbo). 

Madeleine F har två parallella historier i en. Dels handlar den om Hanna Frank som går en utbildning i skrivande. Under en lektion visar hennes lärare klassen en rad annonser med erbjudande om olika tjänster. Alla annonserna är undertecknade Madeleine F. Hanna bestämmer sig för att gå på djupet och ta reda på vem denna Madeleine F är. 

Jag kan verkligen rekommendera boken (som får ett, för mig, oväntat slut). Den finns hos Adlibris och Bokus



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar