tisdag 20 december 2016

Jag är Zlatan Ibrahimovic: min historia

Biografier är en genre som jag önskar att jag läste mer av. Tipsa mig gärna om några gripande biografier! Det här är fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovics biografi som han skrivit tillsammans med David Lagercrantz (författare till bland annat Millennium del 4). Den handlar om hur Zlatan blev den han är. Eftersom boken kom ut 2013, har den några år på nacken och Zlatan har hunnit byta klubb både en och två gånger sedan dess.

Boken ger mig en ökad förståelse till det som sker bakom kulisserna i fotbollsvärlden. Både vad gäller vid försäljningar och köp av spelare men också den otroliga press man kan känna. Kraven som ökar när man blir köpt för enorma summor och förväntningarna att leva upp till.


Zlatans historia är en biografi jag kan rekommendera. Den finns hos Adlibris och Bokus.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar