lördag 24 december 2016

De tio bästa böckerna jag läste 2016

Som en julklapp bjuder jag här på de bästa böckerna jag läste 2016 (klicka på respektive bok för att läsa vad jag skrivit tidigare om böckerna). Imorgon åker jag utomlands med läsplattan fullastad med böcker. Både nya och gamla som ska bli omlästa.

Det är något som inte stämmer av Martina Haag
Sjuka själar av Kristina Ohlsson
Flickorna i parken av Lisa Jewell
Tsunamin av Jenny Forsberg
Omgiven av idioter av Thomas Eriksson
Harry Potter och det fördömda barnet av JK Rowling, John Tiffany och Jack Thorne
Björnstad av Fredrik Backman
Toner i natten av Jojo Moyes
Bridget Jones baby, dagboken av Helene Fielding
1947 av Elisabeth Åsbrink

God jul och gott nytt år! Önskar Bokmumriken

3 kommentarer:

  1. Sjuka själar och Björnstad kommer vara med på min lista också :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en underbar resa.
    jag har inte läst någon av dessa men tack för tipsen:)
    Vill önska ett riktigt bra 2017
    kram Milla

    SvaraRadera
  3. Jag har inte heller läst någon av de på listan än, men det är kul att se dina tips! Och så är det (som eboknörd) så kul att se dig skriva att du har din läsplatta full av eböcker – det perfekta sättet att ta med sin litteratur på resa! :-) Önskar dig en skön resa och en avkopplande start på det nya året.

    SvaraRadera