fredag 4 november 2016

Det enda rätta


Vi bokchattade om Det enda rätta av Charlotte Rogan. Det var den första boken jag läst av författaren och just nu känner jag mig inte särskilt sugen på att utforska hennes författarskap mer. Mina bokchattsvänner rekommenderade en annan bok av henne, Livbåten. Jag fick verkligen kämpa mig igenom Det enda rätta. Tankarna fastnade ständigt på annat. Boken är uppbyggd i två parallella historier. Inom historierna får man följa flera personer. Vanligtvis brukar jag gilla historier om flera personer som under läsningens gång flätas samman men den här boken var inte i min smak. 

Vill man läsa vad boken handlar om kan man kika in på Bokus och Adlibris. Vi som bokchattade var jag, MillaBoktokig och Endast eböcker. Kika gärna in och se vad de skrivit om boken. 

4 kommentarer:

  1. Jag hade ganska blandade känslor för den här. Det kändes som att för mycket fick trängas i en bok.

    SvaraRadera
  2. Bra beskrivet :) Du var i alla fall en kämpe som läste klart den.
    Ha det gott

    SvaraRadera