måndag 21 november 2016

Bridget Jones baby, dagboken



Jag älskar Helen Fieldings Bridget Jones, att hon är så mänsklig. Tyvärr hade jag oturen att se filmen med samma namn då den kom ut före boken. Eller är det något jag missat? 

I Bridget Jones baby, dagboken har Bridget fått ihop det med två olika män. När graviditetstestet visar positivt vet hon inte vem som är pappan. Boken handlar om hennes graviditet och hur hon tar sig an den. Bridgets perspektiv får mig som vanligt att skratta!

En sak som jag tycker är konstigt är dock att den tredje boken om Bridget, Mad about the boy utspelar sig efter denna. Det här är ju den fjärde boken i serien. Eller är det ytterligare något jag missat? Kanske har det med översättningarna att göra. 

Hur som helst, vill du få dig ett gott skratt ska du absolut läsa böckerna om hjälten Bridget Jones. Just den här delen finns hos Adlibris och Bokus

2 kommentarer:

  1. Jag har varit superförvirrad över de senaste böckerna och vilken ordning de är i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig eftersom den föregående utspelar sig efter denna! :-)

      Radera