onsdag 5 oktober 2016

Norma


Sofie Oksanen är en författare jag tycker mycket om. Hennes tidigare böcker har varit historiska och verklighetsbaserade. Norma är något helt annat. Den handlar om Norma med sitt märkliga hår. Ett hår som växer ovanligt snabbt och påverkas av hennes humör. När Norma förlorar sin mamma blir hon ensam. Hon börjar undersöka vad som bidrog till mammans död. Var det en olycka eller hänger det ihop med hemligheten om Normas hår?

Norma är en annorlunda berättad bok. Den innehåller flera historier i en och många karaktärer. Ibland blir det svårt att hålla reda på karaktärerna och dess relationer till just Norma. Jag kan inte säga att jag gillar Norma men jag kan heller inte säga att jag ogillar den. Vill du läsa den, finns den hos Bokus och Adlibris.

1 kommentar:

  1. Hon skriver ofta starka böcker, men på ett ganska aggressivt sätt. Har läst två av hennes böcker och har inte bestämt mig vad jag tycker om författaren. Denna bok har jag inte sett tidigare. Hoppas du har det bra
    KramMilla

    SvaraRadera