onsdag 19 oktober 2016

Flykten

Flykten är Hanna Widells och Amanda Schulmans uppföljare till Försoningen. Som ni kan läsa i mitt inlägg så lovordade jag inte Försoningen. Men som många med mig har jag svårt att låta bli att läsa uppföljare i en serie jag börjat på. Det är egentligen rätt knäppt eftersom man inte ska lägga tid på saker man inte tycker om. Jag vet dock att fenomenet är vanligt bland många läsare med mig.

I Flykten får vi fortsätta följa systrarna Vanessa och Alicia. Alicia står inför sina drömmars bröllop och Vanessa börjar få känslor för sin kollega. Men allt går inte riktigt som planerat. Systrarna stöttar varandra i med- och motgångar. Ständigt reflekterar de över vilka de själva är och driver en inre kamp att behålla ett lugn. Något som inte alltid är lätt.


Flykten finns hos Adlibris och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar