tisdag 13 september 2016

Omgiven av idioter


Omgiven av idioter av Thomas Eriksson väckte minst en ny tanke på varje sida. Den fick mig att börja kategorisera hela min umgängeskrets, min familj och mina kollegor. Jag ville säga att jag var en färg baserat på den snabb-fakta som gavs början av boken. Men allt eftersom jag läste mer reflekterade jag över om jag var någon annan färg. Jag vet i alla fall vilken färg jag inte är. 

Jag gillade verkligen den här boken. Den är enkelt skriven och lätt att förstå. Det finns så mycket att diskutera i den. Det är den typen av bok, som även om man läst ut den så lever den kvar och påverkar mina funderingar. Jag kan varmt rekommendera alla att läsa den. Den finns på AdlibrisBokus och CDON


9 kommentarer:

  1. Jag ska nog lyssna på den nån gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut att du ska göra! :-)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Blir lite nyfiken på att läsa denna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag att du ska göra, man får många nya tankar om sin omgivning :-)

      Radera
  3. Den är jag jättesugen på att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan verkligen rekommendera den! :-)

      Radera
  4. Den låter intressant att läsa. Kommer hamna på min önskelista absolut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du intressant läsning framför dig! :-)

      Radera