måndag 29 augusti 2016

Munken som sålde sin ferrari


I torsdags diskuterade jag, Milla, Boktokig och Bokskorpionen boken Munken som sålde sin Ferrari. Det var är en bok som väckte upp mycket tankar, funderingar och känslor i oss alla. 

Robin Sharma skriver en metodbok för personlig utveckling. Men den är samtidigt skriven som en berättelse. Den överarbetade stjärnadvokaten Julian får en hjärtattack och reser till Himalaya. När han återvänder hem träffar han en av sina kollegor och börjar berätta om den nya livsfilosofi han lever efter. Han har vistats med visa män i en liten bergsby och lärt sig hemligheten bakom ett lyckligt liv. 

Under läsningen av boken reflekterade jag mycket över mitt eget liv. Det är en bok som håller tankarna igång. Det är en bra bokcirkelbok eftersom man så lätt kommer in på ämnen utanför boken. Jag kan också tänka att boken passar som en present. Jag kom nämligen direkt att tänka på flera personer i min närhet som jag vill diskutera boken med. 

Vill man läsa boken finns den på AdlibrisBokus och CDON



2 kommentarer:

  1. Jag gillade den här boken och håller med dig om att jag tror den kan tillföra något till de flesta :)

    SvaraRadera
  2. Vilken bra ide att ge som present:)
    På jobbet står de nu på kö att läsa den:)

    SvaraRadera