torsdag 4 augusti 2016

Höstböcker jag ser fram emot

I början av hösten kommer flera böcker som jag ser fram emot att läsa. Ett par ingår i serier jag tycker om eller är skrivna av författare jag gillar att läsa.


23/8
Norma av Sofi Oksanen
Sofi Oksanen har skrivit bland annat När duvorna försvann, Utrensning samt Stalins kossor. Vad jag förstått kommer den nya boken att övernaturliga inslag.

1/9 
Finns det en, finns det flera av Mhairi Mcfarlane
Mhairi Mcfarlane är en feelgood-favorit. Hon har bland annat skrivit böckerna You had me at helloFrån och med du och Det är inte jag, det är du.

21/9
Hennes nya namn av Elena Ferrante
Hennes nya namn är uppföljaren till Min fantastiska väninna, en bok jag ser mycket fram emot att läsa.

22/9
Toner i natten av Jojo Moyes
Toner i natten är Jojo Moyes nya bok. Jag ser verkligen emot att uppslukas av ytterligare en av hennes fantastiska historier.

13/10
Harry Potter och det fördömda barnet av J.K Rowling
I dagarna släpptes boken (manuset) på engelska men jag bestämde mig för att vänta till den kommer ut på svenska. Vad jag läst hos andra bokbloggare lever den upp till förväntningarna. Så den som väntar på något gott...

24/10
Kaninjakten av Lars Kepler
Äntligen en sjätte bok om Joona Linna!








2 kommentarer: