måndag 1 augusti 2016

Historiska böcker

I juli månad var temat historiska böcker. Jag läste bara en med motiveringen att under semestern ska man unna sig det man vill. Jag har helt enkelt varit mer sugen på att läsa annat. Boken jag läste var Wolf Hall. Men när jag ändå är inne på temat tänkte jag passa på att tipsa om några andra historiska böcker.


Överlevarna av Wendy Holden
Bön för Tjernobyl av Svetlana Aleksijevitj
Miniatyrmakaren av Jessie Burton
Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr
Liv till varje pris av Kristina Sandberg






2 kommentarer:

  1. Trilogin om Maj skall jag läsa så snart jag kan, tack för påminnelsen. Skall klicka vidare och läsa din recension också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju en sån serie som många gillat och många ogillat. Men jag tyckte mycket om den! :-)

      Radera