fredag 26 augusti 2016

Fangirl


Jag fullkomligt älskar huvudkaraktären Cath! Hennes blyga personlighet och introverta leverne tilltalar verkligen mig. 

Cath och hennes tvillingsyster Wren börjar på college. För första gången i livet vill Wren inte dela rum med sin syster. Att flickorna inte har en mamma (hon lämnade familjen när flickorna var små) gör deras band extra starkt. Cath är besatt av bokkaraktären Simon Snow och lägger många timmar på att skriva fanfiction om honom. Det utåtriktade collagelivet med fester och killar lockar inte henne särskilt. 

Det här är en bra bok med många säregna karaktärer. Om man vill läsa den finns den hos AdlibrisBokus och CDON



4 kommentarer:

  1. Någon gång måste jag läsa den här, tror jag skulle känna igen mig i Cath :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gjorde verkligen det också :-)

      Radera
  2. Verkar vara en bra bok:)
    Hoppas du har det bra.
    Ser framemot vad du kommer skriva om munken:) Jag fick ihop det idag.
    Kram Milla

    SvaraRadera