lördag 23 juli 2016

Tjockare än vatten

Hammarbyserien börjar lida mot sitt slut. Det här är den sjunde boken av åtta. Den lever upp till de förväntningar jag hade. Hammarbyserien av Carin Gerhardsen är en deckarserie jag verkligen kan rekommendera. Men börja med den första boken, Pepparkakshuset. Själv är jag nyfiken på hur Gerhardsen ska knyta ihop säcken i den åttonde boken.


Den här delen handlar det till en början om mord på katter. Ett flertal katter hittas dränkta och utplacerade på olika adresser i Västerort. Kattmorden visar sig sedan att ha ett samband med mordet på en psykolog. Hon hittas hemma i sitt eget badkar. Men en kroppsdel saknas, hennes tunga. 

Den här delen var den mest komplicerade. Den tar många vändningar innan poliserna hittar mördaren. Jag kunde inte på förhand gissa mig till vem det var som låg bakom mordet på psykologen. 

Vill man läsa den sjunde delen i Hammarbyserien finns den hos AdlibrisBokus och CDON

2 kommentarer:

  1. Ruskigt bra serie som jag plöjde förra sommaren!
    Kram Cissi
    http://cissigrip.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Ja, jag håller på med sista boken nu!

    SvaraRadera