söndag 19 juni 2016

Sandmannen


Jag sträckläste Sandmannen. Den var så spännande! Lars Keplers kriminalroman-serie om poliskommisarie Joona Linna är verkligen bra. Nu har jag bara den femte boken, Stalker framför mig men i höst släpps ytterligare en bok i serien, Kaninjakten heter den. 

En ung man kommer gåendes på en järnvägsbro. Mannen är dödförklarad sedan sju år tillbaka. Det visar sig att han är en av seriemördaren Jurek Walters sista offer. Jurek Walter greps av Joona Linna för 13 år sedan. Han blev dömd till rättspsykiatisk vård och har suttit isolerad sedan dess. Den upphittade mannen som är svårt sargad vittnar om att ha syster finns vid liv. Han har flytt men han vet inte var ifrån eller hur det ser ut där. Han minns en doft av sand. Nu måste fallet tas upp på nytt. Joona Linna börjar återigen nysta i fallet Jurek Walter, en man som har förmågan att tränga sig in djupt i andra människors psyken och ödelägga hela familjer.

Vill man läsa en spännande bok med högt tempo kan jag verkligen rekommendera den här. Den finns hos BokusAdlibris och CDON.  

12 kommentarer:

  1. Den här serien har jag tänkt läsa nu i flera år. Har de tre första böckerna i bokhyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan varmt rekommendera den! :-)

      Radera
  2. Åh den här serien är bara så bra!! :)

    SvaraRadera
  3. Den här boken tyckte jag var bra!

    SvaraRadera
  4. Denna har jag läst men kommer tyvärr inte riktigt ihåg vad jag tyckte.

    SvaraRadera
  5. Har läst några Kepler, men inte denna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan varmt rekommendera denna om du tyckte om de andra! :-)

      Radera
  6. Jag har läst alla böckerna fram till och med denna, råkade köpa alla fyra innan jag hade läst någon del. För min del blir det inte fler nu, gillar dem inte alls :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att smaken är som baken :-)

      Radera