lördag 18 juni 2016

Medan han lever


I torsdags bokchattade jag och Milla om Elaine Eksvärds självbiografiska bok Medan han lever. Boken handlar om Elaines uppväxt då hon blev utsatt för sexuella övergrepp av sin egen pappa. När hon i vuxen ålder själv blir förälder kommer alla minnen tillbaka. 

Den här boken grep mig verkligen. Under läsningens gång var jag tvungen att lägga den ifrån mig eftersom jag fick en obehagskänsla. Samtidigt var den oerhört lärorik för mig som arbetar med barn på vad man ska vara vaksam på. Förutom att berätta sin historia är det även Elaines syfte, att utbilda omvärlden för att mörkertalet ska minska. För det är ju så att jag kan lägga ifrån mig boken men för de barn som blir utsatta finns inte samma möjlighet. 

Jag skulle kunna skriva massvis om boken men alla borde läsa den. Den finns hos BokusAdlibris och CDON


1 kommentar:

  1. Tack för en bra chatt kväll om boken :)
    Nu har jag skrivit mitt inlägg det var lite svårt att skriva man fick så många tankar.

    SvaraRadera