söndag 1 maj 2016

Deckare

I april var temat deckare i temaläsningen. Jag har provat några (för mig) nya deckarförfattare. Det här har jag läst under temat:

Förstoringsglas, Handen Glas, FörstoraHypnotisören av Lars Kepler
Pepparkakshuset av Karin Gerhardsen
STHLM-delete av Jens Lapidus
Gökens rop av Robert Galbraith

Jag vill också passa på och tipsa om de här böckerna av Kristina Ohlsson, en serie riktigt spännande kriminalromaner:


I maj är temat barnböcker. Då jag läser en del barnböcker genom jobbet känns det som ett passande tema men jag kommer att varva med en och annan vuxenbok.

2 kommentarer:

  1. Kristina Ohlssons deckare borde jag verkligen testa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de kan jag varmt rekommendera! Böckerna som hon skrivit som heter Lotus blues och Mios blues är också bra!

      Radera