tisdag 10 maj 2016

Årets bok 2016

Bonniers bokklubbar delar ut priset årets bok. Av de 12 nominerade har jag läst fem. Nedan kan man läsa vilka böckerna är och vad jag skrivit om de jag läst. Här kan du också läsa mer om tävlingen Årets bok. Där kan man också rösta på den bok man tycker ska vinna. Röstningen pågår fram till den 28/8 och i samband med bokmässan i Göteborg i september meddelas vinnaren.

Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr

Stora små lögner av Liane Moriarty

Min fantastiska väninna av Elena Ferrante 

Gånglåt av Elin Olofsson

Millennium 4 av David Lagercrantz

Alma Whittakers betydelsefulla upptäckter av Elizabeth Gilbert

Arvet efter dig av Jojo Moyes

Det är något som inte stämmer av Martina Haag

En hemlig plats av Tana French

Kärlek sökes av Carin Hjulström

Simma med de drunknade av Lars Mytting

Snövit ska dö av Nele Neuhaus

Av de titlar jag inte läst så finns det flera som jag är sugen på, så innan röstningen avslutas har det säkert blivit en eller annan till av de nominerade böckerna.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar