torsdag 7 april 2016

Strålmannen


Det här är en bok jag fick lägga ifrån mig flera gånger. Som titeln säkert avslöjar handlar den om cancer. Jag, Milla och Boktokig diskuterade boken i kvällens bokchatt. 

Boken är självbiografisk och skriven av Anders Södergård. När Anders var i 25-års åldern upptäckte man att han hade en elakartad hjärntumör. Han var vid tillfället läkarstudent och hade en mycket aktiv livsstil. I Strålmannen får man följa Anders resa från att han börjar få symptom på att han har en hjärntumör och genom hans behandling. I bokens andra halva får man läsa om vad Anders har lärt sig av det han gått igenom.

Med jämna mellanrum var jag tvungen att lägga boken ifrån mig, inte för att den var dålig utan tvärtom. Den är mycket personlig vilket gör att det nästan gör ont i kroppen när man läser om vad Anders genomgår. Hans yrkesval genomsyrar också boken då han använder många medicinska termer som förklaras i slutet på varje kapitel.

Vill du också läsa denna viktiga bok som kryper under skinnet så finns den hos Bokus och Adlibris.  




1 kommentar:

  1. Bra beskrivning av boken :) Nu har jag knåpat ihop lite om boken jag med. Ha det gott

    SvaraRadera