söndag 24 april 2016

Hypnotisören


Jag gillade verkligen den här boken! Hypnotisören är del ett i Lars Keplers deckarserie. Om du är en trogen läsare av min bokblogg vet du säkert redan att jag under april månad provar nya deckarserier. Det här är en serie jag kommer att utforska mer. Jag ser redan nu framför mig hur jag fyller läsplattan inför sommarens resor med de andra böckerna i serien. 

I Keplers böcker kretsar handlingen kring kriminalkommisarie Joona Linas utredningar. I den här hittas en man mördad i ett omklädningsrum. Senare hittar man både mannens fru och dotter i familjens hus, även de mördade. Men sonen i familjen överlever, svårt skadad. Det är därför svårt att förhöra honom. Joona Lina ber därför hypnotisören Erik Maria Bark om hjälp att hypnotisera honom för att få reda på vad som har hänt. 

Vill du också läsa denna spännande bok? Den finns hos Bokus och Adlibris




12 kommentarer:

  1. Den är verkligen spännande :) Min favorit av böckerna (har dock inte läst Playground än) är nog Sandmannen. Där satt jag på nålar ungefär hela tiden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ser jag fram emot att läsa!

      Radera
  2. Ja den boken står i bokhyllan tack för påminnelsen ska nog ta tag i den i sommar😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en bra bok för lata sommardagar. Det blir nog mycket Lars Kepler för min del framöver.

      Radera
  3. Jag har haft de tre första böckerna i denna serie i bokhyllan länge nu. Tycks aldrig komma till dem. Har dock sett Hypnotisören på film.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan rekommendera den här om du gillar högt tempo och att läsa något som är lite obehagligt!

      Radera
  4. Den har jag läst och tyckte bra om den.

    SvaraRadera
  5. Iihhh, den där är såå otäck!! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det som gjorde att jag inte kunde lägga den ifrån mig!

      Radera
  6. Den här gillade jag, trots allt mycket var otroligt och ologiskt. Den var så spännande att jag förlät det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller helt med dig! ☺

      Radera