tisdag 8 mars 2016

Tango för vilsna själar


 


Nu har jag läst ännu en bok av Lucy Dillon, en bok jag tyckte mycket om. Precis som de tidigare böckerna jag läst av författaren så utspelar sig berättelsen i Longhampton. Angelica, en före detta proffsdansare återvänder till staden och startar upp en kvällskurs i dans. Till kursen anmäler sig Katie som försöker rädda sin relation med sin man Ross. Efter två barn känner de båda att de inte räcker till i relationen. Ross är en hemmapappa medan Katie spenderar många timmar på arbetet. Lauren som planerar sitt drömbröllop med fästmannen Chris dyker också upp på danskursen. Även Laurens föräldrar Bridget och Frank deltar. Bridget har i hemlighet dragit på sig en del skulder som gör att både Laurens bröllop och hennes och Franks relation sätts på spel. Inte ont anande fortsätter Laurens önskemål att övertrassera budgeten eftersom Bridget inte berättat något. 

Den här boken var verkligen bra. Jag gillar den för att den innehåller mer än en historia. Författaren växlar mellan de olika karaktärerna och på så sätt förs handlingen framåt. Just nu finns den även på bokrean hos Bokus och Adlibris. Ett tips till er som inte läst boken och är på jakt efter ett reafynd!

4 kommentarer:

  1. Jag råkade köpa fyra av hennes böcker i pocket, det var i och för sig inte bokrean utan ett helt annat erbjudande. Billigt var det i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du mycket mysig läsning framför dig!

      Radera
  2. Jag gillar också verkligen Dillons böcker! Precis som du säger – det blir intressant med flera berättelser parallellt. Jag tycker också om att man får möta "gamla" huvudpersoner (om än hastigt) i de nyare böckerna. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gillar jag också, hon "känner" verkligen sina karaktärer :-)

      Radera