måndag 21 mars 2016

Och så levde de lyckliga

Den här boken gillade jag. Varje kapitel börjar med att någon av bokens karaktärer berättar om en bok de tycker om. Den utspelar sig delvis i en bokhandel och en av bokens huvudkaraktärer, Anna har ett brinnande intresse för läsning. Jag drog mig lite för att läsa ut den här boken för att jag tyckte om den så mycket. 


Berättelsen utspelar sig i Longhampton där bästa vännerna Michelle och Anna bor. Michelle har flyttat dit för att komma undan sin man Harvey. Hon driver en inredningsbutik men får möjlighet att ta över den närliggande bokaffären. Michelle som är en riktig entreprenör gör en make-over och anställer Anna som ansvarig för bokaffären. Anna är gift med Phil och hennes högsta önskan är att de ska skaffa ett gemensamt barn. Phil har redan tre döttrar på heltid från en tidigare relation. Det gör att han inte är lika sugen som Anna på tillökning. 

Det som är speciellt med Lucy Dillons böcker är att de alltid handlar om hundar, på ett eller annat sätt. Hennes karaktärer från tidigare böcker får man också träffa. Rachels hundpensionat som jag lärde känna i en av de första Dillon-böckerna jag läste dyker till exempel upp i den här boken. Vill man läsa den här finns den hos Bokus och Adlibris

2 kommentarer:

  1. Det här är nog min favorit av hennes böcker :)

    SvaraRadera