torsdag 31 mars 2016

Kvinnliga författare

I mars månad har temat varit kvinnliga författare. De här böckerna har jag läst på temat:

Böcker, Bord, Suddig, Bok, BoksidorDet skyddande regnet av Jojo Moyes
Konsten av skapa en tjej av Caitlin Moran
Northanger Abbey av Jane Austen
Mrs Dalloway av Virginia Woolf
Syskonmakaren av Lisa Jewell
När livet börjar om av Lucy Dillon

Flera av mina kvinnliga favoritförfattare har faktiskt blivit lästa den här månaden till exempel Jojo Moyes, Jane Austen, Lucy Dillon och Lisa Jewell. Några andra av mina kvinnliga favoritförfattare är Kristina Ohlsson, J.K Rowling och Åsne Seierstad

I april är temat deckare. Jag har ju varit lite svältfödd på den fronten men min utmaning kommer att vara att prova del ett i flera olika serier som är populära deckarserier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar