söndag 14 februari 2016

Hundra omistliga ting


I februari läser jag under temat kärlek, relationer och feelgood. Då jag inte tidigare läst något av Lucy Dillon men hört mycket bra om hennes hennes böcker bestämde jag mig för att läsa Hundra omistliga ting. Det är en bra bok som får mig att vilja fortsätta utforska Dillons författarskap. 

Hundra omistliga ting är en fin bok. Den handlar om Gina som efter en skilsmässa bestämmer sig för att göra en ordentlig rensning bland sina saker. Hon har tidigare bott i ett stort hus men ska nu få plats i en liten lägenhet. Sakerna som hon rensar ut och sakerna som hon bestämmer sig för att behålla berättar alla en historia ur hennes liv. Gina har ett förflutet kantat av svåra prövningar och relationer som inte fått ett rättvist avslut. Boken påminner oss alla om att vi måste bli bättre på att leva i nuet. Den finns hos både Bokus och Adlibris

14 kommentarer:

  1. Den här är tänkt att bli min nästa bok, efter att jag läst ut Konsten att höra hjärtslag.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker verkligen om Dillons böcker :) Den här har jag inte läst än dock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var bra så jag rekommenderar dig att läsa den :-)

      Radera
  3. Lite "avis" är jag på er som har kvar att läsa av Dillons titlar. Jag har slukat dem alla och tycker så mycket om dem. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns roligt att jag fått upp ögonen för en ny författare som släppt några böcker. Då vet jag vad jag ska läsa framöver! :-)

      Radera
  4. Denna har jag fortfarande oläst i hyllan. Hinner jag så skall jag läsa Hundar hus och hjärtats längtan av Dillon nu i mars.

    SvaraRadera
  5. Har läst några av Dillons böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker mycket om hennes böcker!

      Radera
  6. Ja det kanske man kunde läsa som omväxling till deckare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog en bra varvnings-bok tror jag också!

      Radera
  7. Inte så dumt att varva med någon feelgood emellanåt. :)

    SvaraRadera