måndag 22 februari 2016

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar


Jag gillar böcker där det finns flera historier i en. Det här är en sådan bok. Huvudpersonerna är tre kvinnor mitt i livet, vars öden korsar varandras. Rachel närmar sig 40 och har precis brutit upp från en gift man hon haft en tio år lång relation med. I samma veva har hon sagt upp sig från jobbet. Rachel får ärva ett hus och ett hundstall av sin moster. Var är hon på väg nu och vad ska hon göra med allt? Zoe har nyligen genomgått en skilsmässa och försöker få ihop vardagen med sina två söner. Till hennes förtret köper hennes ex-man en hundvalp till ena sonen. Självklart blir hundvalpen, som kräver ständig tillsyn hennes bekymmer. Samtidigt försöker Natalie bilda familj utan att lyckas. Hon ställer sig frågan, kan en hund ersätta ett barn? Kvinnorna befinner sig i olika faser i livet men finner ändå tröst och engagemang i hundstallet.

Precis som den tidigare bok jag läst av Lucy Dillon är det en mysig bok som växer för varje sida. Jag rekommenderar den varmt för hemmakvällar i soffan. Den finns hos Bokus och Adlibris


2 kommentarer:

  1. Har inte läst något av den här författaren men har två böcker av henne i bokhyllan som väntar på att bli lästa:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har precis upptäckt henne och har gillat det jag läst hittills!

      Radera