onsdag 6 januari 2016

You had me at hallo

Harry Potter-serien är nu utläst och jag kastade mig på en feelgood jag fått rekommenderad. You had me at hallo är skriven av Mhairi Mcfarlane. Jag tycker att den  påminner lite om Dave Nicholls En dag.

Boken tar sitt avstamp när Rachel dumpar Rhys, en kille som hon haft ett 13 år långt förhållande med. De var på väg att gifta sig. Långt bak i Rachels huvud gömmer sig hoppet om att finna sin ungdomsförälskelse Ben och vem korsas då hennes väg med om inte..? Problemet är bara att han är gift. De ger sig på att bara vara vänner vilket inte visar sig helt enkelt då de trasslar in sig i varandras liv.

Det är en lättläst bok om relationer, vänskap, tillit och om den stora kärleken finns eller inte. Den finns bland annat på Bokus och Adlibris.

4 kommentarer:

  1. Den här boken har jag kikat mycket på i perioder, men jag har aldrig kommit för mig att plocka upp och läsa den. Tänker varje gång jag läser en bra recension om den att snart ska jag ta tag i den. Är det inte lustigt hur andra böcker jämt drar uppmärksamheten lite mer till sig? Antar att jag kan göra nya försök under 2016.

    Ser att du läser 9,3 på Richterskalan. Jag tyckte mycket om den, och har haft svårt att släppa den i tankarna trots att det är ett år sedan. Vad tycker du om den hittills?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fastnade lite när jag skulle börja läsa 9,3 på Richterskalan. Men nu så ska jag snart börja (återkommer med en recension).

      Jag rekommenderar dig verkligen att läsa You had me at hallo. Författaren har dessutom kommit ut med en ny bok som jag nog ska läsa.

      Radera
  2. Den gillade jag! Har läst It's not me, it's you av samma författare också och precis köpt den nya som kommit i svensk pocket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också köpt hennes nya. Ser fram emot att läsa den!

      Radera