söndag 31 januari 2016

Sanna berättelser och biografier

Under januari-månad skulle jag läsa sanna berättelser och biografier i temaläsningen. Det gick sådär. Tre böcker blev det under temat. Sanna berättelser och biografier är egentligen en favoritgenre. Men eftersom jag i början av månaden höll på att läsa igenom Harry Potter-serien blev det inte så många. En annan bidragande faktor var att det gavs ut böcker jag verkligen ville läsa (i andra genrer). Samt att jag upptäckte nya författare som jag ville läsa mer av.

De böckerna jag läste under månaden var: 

April i annhörigsverige av Susanna Alakoski
9,3 på richterskalan av Andreas Norman
Livet tillbaka av Hedi Fried

Andra sanna berättelser och biografier som jag vill tipsa om är:

Krigsdagböcker 1939-1945 av Astrid Lindgren
Den långa vägen till frihet av Nelson Mandela
Jag är Malala av Malala Yousafzai 
Siri av Lena Einhorn
438 dagar av Johan Persson och Martin Schibbye
Bokhandlaren i Kabul av Åsne Seierstad
En av oss av Åsne Seierstad
Mr Tourette och jag av Pelle Sandstrak
Även tystnaden har ett slut av Ingrid Betancourt
New Delhi-Borås av Per J Andersson 


2 kommentarer:

  1. Håller på att läsa Jag är Malala nu. Himla sorlig berättelse, men läsvärd. Kram på dig <3

    SvaraRadera