lördag 19 december 2015

Jullovsläsningen

Såhär första dagen på jullovsledigheten passar det bra att uppdatera med mina läsplaner för jullovet. Läsplattan är laddad med följande böcker:

Miniatyrmakaren av Jessie Burton
Efter Alaska av John Green
Sommaren med Monika av Per Anders Fogelström
April i anhörigsverige av Susanna Alakoski
Gökens rop av Robert Galbraith


Dessutom har Bokus e-bokstjänst dito en julkalender jag följer. Varje dag har de erbjudande på en bok. Av alla 19 böcker som varit hittills har jag bara köpt Minitatyrmakaren. De andra böckerna som varit har jag redan läst eller inte varit intresserad av. Men jag vet ju inte vad som döljer sig bakom de kvarvarande luckorna. Kanske finns det ytterligare jullovsläsning där bakom.

Så såg planen på jullovsläsning ut för ett tag. På grund av en tragisk händelse i mitt liv har dock läsningen av nya böcker avstannat. Jag har bestämt mig för att försvinna in Harry Potters magiska värld och har den senaste veckan läst de tre första böckerna i serien. Det är en bokserie som jag kan läsa hur många gånger som helst. Den passar som situationen ser ut nu. Så vi får se hur det blir med de nya böckerna. Kanske får de vänta till nästa år...

Vad läser ni över jul och nyår?


2 kommentarer:

  1. Styrkekramar till dig. Jag läser just nu Ett ljus i mörkret av Agneta Sjödin. Nästa bok på tur är Lejontämjaren av Camilla Läckberg.
    Önskar dig en god jul
    KramMilla

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att något tragiskt hänt. Tänker på dig! Hoppas du får det bra med Harry Potter ändå. Själv har jag inte tittat ut några särskilda titlar för jul och nyår, men har just börjat på Alma Whittakers betydelsefulla upptäckter. Den är ganska omfattande, så den ska nog räcka ett tag. ;-)

    SvaraRadera