onsdag 7 oktober 2015

Arvet efter dig


Så har jag läst Jojo Moyes Arvet efter dig. Boken är en fristående fortsättning på hennes hyllade Livet efter dig. I författarens tack kunde man läsa att boken kom till som ett önskemål av fansen. De ville veta hur det gått för huvudpersonen Lou efter att hennes kärlek Will valt att avsluta sitt liv.

Vi får följa Lou i en kaosartad vardag där hon försöker göra rätt för sig. Hon tampas med sina skuldkänslor över att hon inte lyckades att få Will till att vilja leva. Hon är livrädd för att träffa någon ny. På ett eller annat vis kommer det innebära smärta. Samtidigt försöker hon ta tag i sitt liv då hon blir påmind om att hon närmar sig trettio. Vad har hon egentligen för drömmar? Vad är det hon vill med sitt liv? Hennes vardag kastas snabbt om då hon får flera nya relationer som inte är helt smärtfria.

Eftersom Moyes är en av mina favoritförfattare hade jag höga förväntningar på boken. Boken har inte samma tempo som Moyes tidigare böcker men är absolut en läsvärd bok. Den är ett fint avslut på historien om Lou. Dessutom får man veta hur de övriga karaktärerna kring henne och Will gått vidare efter det som hänt.

Boken finns till exempel hos Bokus och Adlibris.

3 kommentarer:

  1. Så fint och trevligt du skriver om den. Jag har också läst den nu. Tyckte väldigt mycket om den. Det är ju så att man inte kan berätta för mycket om handlingen i den här boken, eller hur?! Jag tycker du har gjort en helt perfekt recension på så sätt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina kommentar! Jag håller med dig. Det är svårt att skriva om boken utan att avslöja för mycket.

      Radera
  2. Jag tyckte verkligen om Livet efter dig, men jag vet inte om jag kommer läsa den här. Det känns som att jag inte behöver en fortsättning på det, inte för tillfället i alla fall :)

    SvaraRadera