lördag 12 september 2015

Läsmål uppnått!

Mitt personliga läsmål för året var att läsa 50 böcker. Igår blev det uppnått! Med tanke på att jag under 2014 läste 48 böcker känns det väldigt bra. Det är ju mer än tre månader kvar på året så vi får se hur många det blir. De här böckerna har jag läst:

  1. Orange is the new black
  2. Så länge vi båda andas
  3. Den senila skalbaggens tröst
  4. En man som heter Ove
  5. Bridget Jones dagbok
  6. De fem förmågorna i teori och praktik
  7. Sista brevet från din älskade
  8. Cirkeln
  9. Ängeln i Groznyj
  10. Eld
  11. På spaning med Bridget Jones
  12. Nyckeln
  13. Ord kan krossa betong
  14. Bridget Jones mad about the boy
  15. Konsten att höra hjärtslag
  16. Doktor Glas
  17. The Golden year
  18. Min mormor hälsar och säger förlåt
  19. Rosornas krig: stormfågel
  20. Fågelburen
  21. Vi
  22. Mandelkärnan
  23. Huset Longbourn
  24. Svindlande höjder
  25. Märta och Hjalmar Söderberg
  26. Att föda ett barn
  27. Harry Potter and The Chamber of secrets
  28. Lyckan, kärleken och meningen med livet
  29. Etthundra mil
  30. Konsten att vara kvinna
  31. Britt-Marie var här
  32. Not that kind of girl
  33. Pappersstäder
  34. De utvalda
  35. Denna dagen, ett liv
  36. Lotus blues
  37. Mios blues
  38. Silvrets rike
  39. Kaffe med rån
  40. Den tredje hustrun
  41. Oktober i fattigsverige
  42. Sörja för de sina
  43. Fiolen från Auschwitz
  44. Övertalning
  45. Gubbe och katt
  46. Liv till varje pris
  47. Gurun i Pomonadalen
  48. Det som inte dödar oss
  49. Född fenomenal
  50. Pax Nidstången
De flesta böckerna har varit bra. Bland de bästa var Sista brevet från din älskade, Lotus blues, Fågelburen och Bridget Jones mad about the boy. Jag gillade också Engelforstriologin och Ängeln i Groznyj.

Brukar ni sätta mål över er läsning? Vad har ni för mål?

6 kommentarer:

  1. Grattis! Så kul att du nått ditt mål. :-) Själv brukar jag bara läsa, utan någon särskild målsättning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Jag sätter mest mål för att ge läsningen tid eftersom jag vet att jag uppskattar det så mycket. Annars kanske jag gör annat fix och trix.

      Radera
  2. Kul att du nådde ditt mål! Jag är också klar med mitt och varje bok som jag avslutar nu är ju bara en bonus. :)

    SvaraRadera
  3. Det var en härlig lista. Skönt att uppnå satta mål :)

    SvaraRadera
  4. Grattis! Många bra böcker där. Jag har 150 böcker som mål i år.

    SvaraRadera